اختلاف آمریکا با اروپا بر سر ایران  | دست رد آمریکا بر قطعنامه علیه ایران!

اختلاف آمریکا با اروپا بر سر ایران  | دست رد آمریکا بر قطعنامه علیه ایران!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ برخی رسانه‌ها غروب شنبه مدعی اختلاف نظر آمریکا با ۳ کشور اروپایی بابت صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی ا

به گزارش همشهری آنلاین،‌ برخی رسانه‌ها غروب شنبه مدعی اختلاف نظر آمریکا با ۳ کشور اروپایی بابت صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری «رویترز» مدعی شد که دیپلمات اروپایی گفته‌اند آمریکا در زمینه صدور قطعنامه از سوی آژانس با تروئیکای اروپا دچار اختلاف شده است.

دیپلمات‌ها می‌گویند که ایالات متحده با فرانسه، آلمان و انگلیس بر صدور قطعامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اختلاف نظر دارد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی مدعی شد:«سطح تخلفات ایران بی‌سابقه است... و هیچ کاهشی در برنامه آن وجود ندارد. ایران هیچ حسن نیت واقعی برای همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود نشان نداده است.»

مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی رافائل گروسی به تازگی در گفت‌وگو با خبرگزاری «ریانووستی» ابراز امیدواری کرد که قبل از جلسه ماه ژوئن (ماه آینده میلادی) شورای حکام آژانس، اطلاعات و پاسخ‌های بیشتری درباره برنامه هسته‌ای ایران به دست آورد.

وی با اشاره به همکاری ایران و آژانس گفت: «ما گفت‌وگوهایی در تهران و اصفهان داشتیم که کارشناسان فنی نیز حضور داشتند زیرا من معتقدم برای به دست آوردن اطلاعات و شفافیت بیشتر از سوی ایران، ضروری هستند. ما به همکاری در سطح فنی ادامه می‌دهیم و امیدارم که به نتایج منسجم‌تری دست یابیم».

به گفته منابع مطلع، آمریکا به دنبال قطعنامه دیگری علیه ایران نیست. برخی این مورد را به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا نسبت می‌دهند.

یک دیپلمات دیگر ارشد اروپایی دیگر گفت: «قطعنامه‌ای آماده شده است. دیگران نیز تایید کردند که تروئیکای اروپا پیش نویسی را آماده کرده، اما آن را به اعضای شورای حکام ارسال نکرده است.»

نشست بعدی شورای حکام آژانس قرار است سوم تا هفتم ژوئن (۱۴ تا ۱۸ خرداد ماه) برگزار شود.